Nå er Sikt KI-chat lansert

Sikt KI-chat er kunnskapssektorens egen chat basert på GPT. Nå kan du bestille tjenesten.

23. oktober 2023

Med Sikt KI-chat får du fordelene med GPT-teknologi og kunstig intelligens, i tillegg til at personvernet og datasikkerheten din er ivaretatt.

Illustrasjon av PC-skjerm med snakkeboble inni. Skal illustrere KI-chat

GPT-verktøy (Generative Pre-trained Transformer) håndterer store mengder informasjon om brukeren. Det er derfor viktig at brukerne kan være trygge på at verktøyet håndterer personvern og datasikkerhet på en god måte.

Vi har sørget for at det du skriver ikke blir lagret permanent, eller brukt til å trene opp modellen videre. Du kan være trygg på at dataene dine ikke kommer på avveie – det er kun vi og våre underleverandører som har tilgang. Databehandleravtalen vår er i tråd med GDPR og norsk lov.

– Jeg er veldig glad for at Sikt nå kan lansere KI-chat for hele kunnskapssektoren, hvor alle kan få tilgang til mulighetene og kraften som ligger i disse verktøyene, og samtidig være trygge på at persondataene deres blir ivaretatt på en trygg og sikker måte, sier divisjonsdirektør for data og infrastruktur i Sikt, Tom Røtting.

Om Sikt KI-chat

Tjenesten kan bestilles av alle Sikts kunder, og andre i kunnskapssektoren som vil bli kunde. For å ta i bruk tjenesten må du ha Feide.

GPT-algoritmen og prosesseringen leveres av Microsoft i deres Azure OpenAI, mens vi leverer et brukervennlig og sikkert grensesnitt. Vi har håndtert alt det juridiske og avtalemessige, så du trenger ikke inngå egen avtale med Microsoft.

Prismodellen for Sikt KI-chat er et månedlig abonnement med en fastpris basert på organisasjonens størrelse og en pris for forbruk (tokens) – antall ord og bokstaver som sendes til og mottas fra Sikt KI-chat. Prisen for tokens varierer med hvilken GPT-motor din organisasjon bruker, og er regulert av Microsoft.

Aktuelt fra Sikt