Rammeavtale for servere og datalagring


Rammeavtale for servere og datalagring.

 

Nyheter, meldinger og annet

2020 Oktober - Avtalene er forlenget ett år.

2020 April - Dell har varslet en prisøkning på 15% fra 04.05.2020 på pga av stor økning i kursen på USD.

Det er inngått avtale med fem leverandører som representerer et bredt spekter av produkter og løsninger.

Avtalene er tenkt å dekke behovet for både fysiske lagringsløsninger og servere til forskjellige funksjoner, herunder konvergerte/hyperkonvergerte løsninger. Også tilhørende programvare og logiske lagringsløsninger som understøtter dette inngår, samt andre tilhørende tjenester.

Kontraktsperiode

Avtalene er inngått for perioden 1. februar 2019 til 31.januar.2021, med opsjon på forlengelse i ytterligere 2 år/1+1, maksimalt til 31. januar 2023.

Avtalene er forlenget til 31. januar 2023.

Leverandør og kontaktinformasjon

Atea AS

Svein Lasse Moe

Telefon: 926 65 200

E-post: svein.lasse.moe@atea.no

Dell AS

Stian Skallerud

Telefon: 934 70 683

E-post: stian.skallerud@dell.com

Move AS

Jan Gundersrud

Telefon: 922 95 750

E-post: jgd@move.no

Proact IT Norge AS

Trond Christensen

Telefon: 930 55 901

E-post: trond.christensen@proact.no

TheBPlan AS

Tom Stenshold

Telefon: 911 62 003

E-post: tom@thebplan.no

Hvordan ta i bruk rammeavtalen 

Den enkelte virksomhet må gjennomføre en minikonkurranse for å velge leverandør. Rammer for minikonkurranse finnes som vedlegg nederst på siden. Etter at leverandør er valgt signeres en avropsavtale mellom virksomheten og valgte leverandør. Avropsavtalen ligger ved rammeavtalen. Når avropsavtalen er signert av begge parter sendes en kopi til Unit, enten e-post: innkjop@unit.no eller Unit, Abels gate 5A, 7030 Trondheim.

Innspill og erfaringer med rammeavtalen bes sendt til innkjop@sikt.no

Avtaledokumenter

For å få tilsendt rammeavtalene kan du sende henvendelse til innkjop@sikt.no

Vedlegg

 

Andre avtaler innenfor området lagring

Andre avtaler som i forskjellig grad tilbyr tjenester innenfor området lagring. Disse inngår ikke i tjenesten "Innkjøp og rammeavtaler". Informasjon om bruksområder og kontaktinformasjon finner du på de aktuelle nettsider.

UH-Sky programmet til Uninett presenterte en del løsninger og tilhørende informasjon. Selve programmet er avsluttet, men det finnes fortsatt en del nyttig informasjon fra programmet.


Del: Share to LinkedIn Share to Facebook Share by mail Share to Twitter