UH Sak
Prosjektet UH Sak skal utvikle og innføre en ny fellestjeneste for saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning i UH-sektoren.
Periode:
2017 – 2024
Status:
Pågående
Ansvarlig:
UH-21
Periode:
2017 – 2024
Status:
Pågående
Ansvarlig:
UH-21
Formål
Målet med tjenesten er å forenkle og effektivisere arbeidshverdagen til saksbehandlere, dokumentasjonsforvaltere og ledere ved å gi god støtte for arbeidsprosesser og automatisk arkivering under hele saksbehandlingsløpet. I det nye verktøyet skal det kunne bygges brukertilpassede arbeidsflater slik at studenter og ansatte får økte muligheter til selvbetjening og raskere saksbehandling. Det vil også etableres felles drift og forvaltning av tjenesten, i tillegg til et strategisk partnerskap med leverandør.
Tjenesten
UH Sak skal etablere og innføre en felles plattform for saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning for UH-sektoren. Det skal også etableres drift og forvaltning for løsningen, i tillegg til et strategisk partnerskap med leverandør.
Ved innføring vil tjenesten bestå av
Saksbehandling i ny plattform med innebygget arkivering og felles forvaltning.
På lengre sikt
Digitaliseringsplattform for utvikling av arbeidsprosesser lokalt som kan tilbys nasjonalt gjennom felles applikasjonsbibliotek.